Ytterligare våldtäkt

Tänkte att det varit ovanligt lite om våldtäkter i Sydsvenskan denna vecka men idag får man tyvärr läsa om det hemska igen. Denna gången har den manliga besten utfört sin gärning i Arlöv. Om de bara kunde förstå hur illa de skadar kvinnan, det trauma som blir våldtäktens följd men jag antar att det är just förmågan till empati som saknas hos förövarna.

Strafftiden för våldtäkt är idag fängelse i 2-6 år. Alldeles för kort enligt min mening då det psykologiska straffet för den oskyldiga kvinnan är livstid.

Enligt Amnesty så kommer 1 av 5 kvinnor under sitt liv att utsättas för våldtäkt eller våltäktsförsök sammantaget i hela världen. Alltså 20%!! Vad ska vi göra?

Jag vill bura in alla våldtäksmän på livstid. De kan få en egen ö där de kan våldta varandra. En ö lik den som Alcatraz ligger på men jag antar att den är för liten. Kanske behövs ett helt land för just väldtäktsmän? Ett kallt o jävligt land...

Här är iaf en ö:

image258

Lånad från: www.aerosoft.de/.../fsx/alcatraz/alcatraz_6.jpg


Kommentarer
Postat av: Paula

den ön e perfekt. dom som inte får plats får ju hoppas på att dom e bra simmare. åt helvete med dom..

2008-05-30 @ 22:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0