Avundsjuka

Ni som är så himla engagerade i denna debatt som inte har en aning om hur en sjuksyrras vardag och arbetsuppgifter ser ut, hur orkar ni hålla på och ha så mycket åsiker mot strejken? På vissa forum verkar det som om några gjort det till sin heltidssyssla att debattera emot strejken. Jag hoppas att inte denna debatt blir ett exempel på det.

Äntligen händer det något i min mening och när vi nu för en gång skull tar lite plats och tar till en strejk, ja då håller vissa på med sin avundsjuka motdebatt. Missgynne är ett bra ord. Kanske har dessa personer ett mindre viktigt jobb ur mänsklig synvinkel, inte vet jag.

Till de undersköterskorna som är avundsjuka på oss skulle jag vilja säga: Börja plugga till sjuksköterska istället så får ni se och så slipper ni avundsjukan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte lägga upp en bild på dig själv? Jag är rätt nyfiken på dig.

2008-05-19 @ 02:23:59
Postat av: Tiilii

tack desamma =) trevlig blogg du har

2008-05-19 @ 10:04:12
URL: http://tiiliiworld.bogg.se
Postat av: idaviola

sv;
tack! ;)

2008-05-19 @ 11:13:27
URL: http://metrobloggen.se/photosbyida
Postat av: Meta

Min lille vappis sänder blöta pussar och tackar för besöket på vår sida..

M..

2008-05-19 @ 11:19:49
URL: http://snakeworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Jaha. De sjusköterskor som är avundsjuka på läkarna ska plugga till läkare eller?

2008-05-19 @ 13:07:53
Postat av: Psyk

Jag har mina sympatier hos sjuksköterskorna, helt klart! När det gäller undersköterskor: jag tycker att det skulle inrättas en "akademisk brygga" så att det blev enklare för en undersköterska att bli sjuksköterska. Nu vet jag inte hur det framtida behovet av sjuksköterskor ser ut, men det kan ju vara läge att t ex låta en undersköterska gå med en viss procent av sin lön (som skulle utbetalas som bidrag av staten) som en extra provision om hon väljer att läsa till sjuksköterska. Vad tycker du, och hur ser behovet av sjuksköterskor ut för framtiden? Jag ville själv bli det för ett tag sedan, men sedan blev jag själv dålig (vilket ju iofs kan hända vem som helst) och nu tänker jag i andra banor.

2008-05-19 @ 16:55:59
URL: http://psykbrytet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0