Engelska vid pokerborden på Svenska Spel

Nu har jag helt plötsligt stigit in i en ny värld märker jag. Man kan chatta samtidigt som man spelar och ibland skriver mina motspelare konstiga uttryck. När jag vann skrev en spelare: "nh".

Jag hade inte en aning om vad det betyder. nh. Hmm, kan det vara nej, helvete. Eller kanske Nämen hej. Eller Nehe.

Och när någon skriver "nh", svarar den andre spelaren ibland "ty". Då har jag tänkt att de kanske säger: "Nej, helvete" och den andra svarar "tyvärr".

Så är det inte. Jag har nu googlat lite och fått n liten ordlista. Jag är på Svenska Spel och spelar poker och trodde så klart att det är svenska vi snackar där, men icke..

nh = nice hand
ty = thank you

Så är det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0