Pinsamma anledningar

Idag har jag vrickat armen. Jag och min vän spelade fotboll med en grankotte och det gick inte så bra i en frilägesposition. Jag ramlade på armen.

Vad ska jag säga om den måste röntgas? Hej, jag är 32 år, spelade fotboll med en grankotte och har skadat armen.

Som tur är slår den inte min "chips-incident". För några år sedan var jag väldigt hungrig. Nacho-chipsen landade i magsäcken med en rungande fart ända tills något gick mycket fel. Lite hostande och jag förstod att en bit måste ha gått ned i luftvägarna.

Opåverkad men med en orolig vän vid min sida bar det av till akuten på Karolinska. Doktorn tyckte sig höra en liten nedsättning på ena lungan så jag lades in. Dropp och hela baletten. Röntgen och ev en kirurgisk titt i lungan. Lyckligt vis hittades inget och jag fick åka hem dan därpå. Det sista doktorn sa:

- Ta det lugnt med chipsen!

Jag brukar inte rodna men i detta ögonblick kände jag en stor pinsamhet sprida sig i det yttersta hudlagret. För sjutton, en vuxen kvinna som inte kan äta ordentligt.

Alltid finns det något pinsamt bakom när kontakt med sjukvården ska tas för min del. Någon som känner igen sig?

Jäkla:






Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Funkar det att kommentera sig själv tro?

2008-06-13 @ 00:14:39
URL: http://miljonresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0