Ericofon eller Kobra - underbar design

Visst är väl den gamla Kobra-telefonen en av de coolaste telefonerna man kan hitta, än i dag. Hur mycket schyssta telefoner som görs, vanliga eller mobil, så är det ingen som slår den gamla Kobran.

Den heter egentligen Ericofon, var ju LM Ericsson som producerade dem på 50-talet. Namnet Kobra säger sig ju självt var det kommer ifrån :-) Har själv införskaffat mig två stycken, båda beiga, vore läckert att ha den i mintgrön, men man kan ju inte ha hur många som helst... Eller det kanske man kan :-)


image27

Jag gillar reklamaffischen för telefonen. Bilden lånad från: ericofon.dinstudio.se
image26

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nä, jag är inte allt för bra på det. MEn däremot har jag en sån där telefon! :D

2008-04-08 @ 16:15:08
URL: http://bylisastenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0