Mörkning

Intresseant studie. Har lite svårt att se poängen med den bara. Klart att man luktar bättre om man är frisk men att symmetri betyder friskhet var en nyhet för mig.

Snart får staten läsa mina mail också.... Ha ha ha, stackars den personen som får den äran, fy fasen vilket tråkigt jobb. Ur en annan synvinkel kan man ju tänka sig att den nya regeringen försöker dämpa arbetslösheten med denna åtgärd. Tänk bara hur många som måste tillsättas som mailkontrollanter om svenska folkets mail ska bevakas....

Eller är det så att den nya regeringen tänker tvinga de sjukskrivna till detta? Efter 6 månader tvingas man jobba som mailkontrollant enligt de nya reglerna.

Snacka om att hitta på jobb för att mörka effekterna av en rad dåliga beslut. Det känns nästan lite forna Öststaterna över hela deras politik.

Här kommer ett förslag på jobbannons, varsegod regeringen, en present från en fd liberal.


Kommentarer
Postat av: Artlover

Hej min bloggkompis:-)

ja, det du skriver låter som en 9/11 effekt eller syndrom. Efter kommunismens snokande kom kapitalismens terroristbekämpning. Idag är alla princip misstänkta som terrorister. Med denna misstänksamhet av alla mot alla så blir vi otrygga. Ingen som vi kan lita på, i poltik som i familj.

Undrar om det går maila bomber snart? Men jag har alla fall uppgraderat mitt antivirusprogram idag. Gå in på min sida å kolla:)

2008-06-11 @ 16:24:32
URL: http://artlover.blogg.se/
Postat av: Psyk

Haha...alltså den där annonsen! Satir på hög nivå!



Jag har ett angeläget bloggtips till dig Sjuksyrran!



http://psykiatern.blogg.se



Kram!

2008-06-11 @ 16:51:41
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0